Bilgilendirme Amaç, bir veya daha fazla web sayfasında mevcut olduğu varsayılan bazı bilgileri elde etmektir. İşlemsel Amaç, bazı web aracılı etkinlikleri gerçekleştirmektir. Geleneksel olarak, arama yapanlar genellikle çok gerçekçidir (çoğu durumda) ve tam olarak istediklerini aramaya eğilimlidirler. Bu nedenle SEO’nun temel fikri, site içeriğinizi her aramada mümkün olduğunca çok sayıda alakalı anahtar kelimeyle eşleştirmektir. Günümüz SEO’su bundan biraz daha fazlasını gerektirir. Yalnızca içeriğinizin arama sorgularıyla eşleşmesi değil, içeriğinizin nasıl sunulduğu da amaç eşleştirmede bir fark yaratır. Google’ın bir aramanın amacını ne olarak gördüğünü anlamak için, hedef anahtar kelimeleriniz için en üst sıradaki sayfalara bakın. SEO Web sayfanızın onlarınkinden nasıl farklı olduğunu karşılaştırın. Arama amacına daha iyi uyması için sayfanızı yeni biçimler ve ek öğelerle yenileyin. Etkinliği, sitenize kaç kullanıcının tıkladığı veya daha uzun süre kalan kullanıcılara sahip olarak ölçebilirsiniz. 5. Kullanıcı Deneyimini İyileştirin (UX) Yapın – Web sayfanızı tasarlarken UX’i vurgulayın.